Sundsjö IF

Om klubben

Sundsjö IF har funnits sedan 1917 och har haft många härliga år med idrottsverksamhet. Föreningens största verksamhetsområde är barn- och ungdomsidrott. För närvarande är det Innebandy och Fotboll som gäller och det är 100-talet aktiva barn varje år.

Sektioner och Kommittéer
Föreningen har för närvarande två kommittéer som är Innebandy- och Fotbollskommittén. En kommitté består av en kommittéansvarig (som också är ledamot i styrelsen) samt några tränare och lagledare. Kommitténs arbete är att enas om frågor som främst berör idrottsgrenen samt vara en viktig länk mellan verksamheten och styrelsen. Varje kommitté har en egen budget som bestäms utifrån inköpsbehov och deltagarantal. I Sundsjö IF får varken sektioner eller kommittéer frångå det som fastställts i Policy-broschyren och alla deltagare, ledare och ledamöter ska vara medlemmar i föreningen.